۳۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۸:۰۳

فرهمندامین خواستار شد:

ظرفیتهای فرهنگی اردبیل با حضور کاروان کتابخانه صبا معرفی شود

ظرفیتهای فرهنگی اردبیل با حضور کاروان کتابخانه صبا معرفی شود

اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل حضور کاروان کتابخانه صبا در اردبیل را فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیتهای فرهنگی این استان دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق فرهمندامین بعد از ظهر شنبه در جلسه هماهنگی دستگاه های اجرائی استان با هدف تدارک مقدمات اجرای برنامه زنده تلویزیونی کاروان کتابخانه صبا در اردبیل افزود: این استان در زمینه فرهنگی و هنری از استعدادهای بی نظیری برخوردار است که تاکنون بخشی از آن معرفی نشده است.

وی با اشاره به پخش مستقیم برنامه های فرهنگی کاروان کتابخانه صبا از شبکه یک صدا و سیما و برنامه صبح بخیر ایران اضافه کرد: باید با استفاده از این برنامه استعدادهای فرهنگی، هنری و علمی منطقه به مردم کشور معرفی شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یادآور شد: علاوه براین در طی این برنامه می توان با برنامه ریزی به معرفی جاذبه های گردشگری استان، صنایع دستی، آداب و رسوم سنتی و... پرداخت.

به گفته وی کاروان کتابخانه صبا با مشارکت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و گروه اجتماعی شبکه اول سیما به طور دوره ای به استانهای سطح کشور سفر کرده و با برگزاری ویژه برنامه هایی سعی در جمع آوری کتب اهدایی شهروندان جهت راه اندازی کتابخانه صبا در مناطق محروم کشور دارد.

فرهنمندامین تاکید کرد که پخش این موارد در یک برنامه پرمخاطب ملی فرصت مغتنمی است که با استفاده از آن می توان به معرفی بیشتر ظرفیتهای فرهنگی استان اردبیل پرداخت.

وی همچنین مشارکت مردم استان و بویژه اردبیل را در برنامه کاروان صبا بسیار با اهمیت دانست و خواستار همکاری نهاد و ارگانهای اجرایی استان برای اطلاع رسانی های لازم در این خصوص شد.

این مسئول یادآور شد: کاروان کتابخانه صبا در ساعت هفت صبح روز سه شنبه سوم اردیبهشت ماه با حضور در میدان عالی قاپو اردبیل نسبت به جمع آوری کتب اهدایی مردم در برنامه های زنده تلویزیونی "صبح بخیر ایران" اقدام خواهد کرد.

وی عنوان کرد: در این برنامه چند ساعته قرار است با هماهنگی دستگاههای مرتبط، برنامه های فرهنگی و هنری از قبیل نمایشگاه صنایع دستی و محصولات کشاورزی، مسابقات نقاشی و کتابخوانی برگزار شود.

کد خبر 2036616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha